Po úvodní koordinaci a seznámení se sjednotíme v základech oboru a poznáme příležitosti, hrozby a motivace pro firemní udržitelnost. Účastníci si zároveň zvolí téma dobrovolného projektu podle vlastní preference, ve kterém budou řešit, jak může být jejich firma udržitelnější a práce úspěšnější.
Práce manažera nebo manažerky udržitelnosti je velmi náročná. Na to je potřeba se připravit. Podíváme se společně na metodu všímavosti, která nám může pomoci se s těžkostmi lépe vypořádat. Zároveň si otestujeme udržitelnost vlastního životního stylu a upozorníme na léčky, které individuální přesvědčení a jednání skrývá.
Korporátní strategie je klíčovou složkou pro úspěšný management udržitelnosti a celkové fungování firmy. Chybné nastavení vede k zanedbávání udržitelnosti, a jak ukazuje praxe, může způsobit finanční ztráty. V této části se zaměříme na porozumění strategickému procesu, cílování pro udržitelnost, proaktivní využívání příležitostí a navázanou přidanou hodnotu. Součástí sekce bude také zajímavá případová studie a manažerské nástroje.
Zde se naučíte dobře rozumět bariérám pro firemní udržitelnost a poznáte cesty, jak tyto bariéry úspěšně překonávat. Podíváme se přitom na silné koncepty a inspirativní příklady z praxe.
V tomto setkání poznáte rozdílné pohledy na současné pojetí vaší firmy a naučíte se rozpoznat hrozící problémy. Seznámíte se také s nástroji pro úspěšné řízení vztahů se stakeholdery. Zvláštní pozornost budeme věnovat vztahu firemní udržitelnosti a zákazníků. Budeme zkoumat, jaké jsou možnosti práce se zákazníkem a jeho ovlivňováním pro udržitelnost, a jak překonávat známý rozpor mezi záměrem a skutečným chováním zákazníků.
V této části se seznámíte s klíčovými manažerskými nástroji pro efektivní plánování udržitelnosti ve vaší firmě. Oprášíme obecné manažerské nástroje a podíváme se také na nástroje relativně nové, které byly vyvinuty speciálně pro oblast managementu udržitelnosti.
Návrhy účastníků, management udržitelnosti dodavatelského řetězce, management klima neutrality, „čisté příjmy“ a další témata.
Tato část vám umožní poznat nejdůležitější dovednosti, které potřebujete pro dlouhodobý úspěch ve firmě. Zároveň budete tyto dovednosti diskutovat se špičkovými manažery a manažerkami udržitelnosti a analyzovat uchopení Vaší vlastní pozice ve firmě a rozvoj a operacionalizaci dovedností.
Vaše pozice obvykle klade vysoké nároky na komunikaci, práci s hierarchií, mezioborovost a překonávání funkčních sil. V této části poznáte, jak se můžete zlepšit. Opět se přitom podíváme na inspirativní příklady z praxe.
V tomto setkání poznáte rozdílné pohledy na současné pojetí vaší firmy a naučíte se rozpoznat hrozící problémy. Seznámíte se také s nástroji pro úspěšné řízení vztahů se stakeholdery. Zvláštní pozornost budeme věnovat vztahu firemní udržitelnosti a zákazníků. Budeme zkoumat, jaké jsou možnosti práce se zákazníkem a jeho ovlivňováním pro udržitelnost, a jak překonávat známý rozpor mezi záměrem a skutečným chováním zákazníků.
Návrhy účastníků, management udržitelnosti dodavatelského řetězce, management klima neutrality a „čisté příjmy“ a další témata.
Návrhy účastníků, leadership v klima neutralitě a „čisté příjmy“ firmy, jak využít tržní transformační potenciál firmy a další témata.
V ideálním případě je manažerka nebo manažer udržitelnosti také lídrem, který inspiruje spolupracovníky a vytváří podmínky k tomu, aby firma byla výkonná a udržitelná. Jak to ale dokázat, když kolegové jsou tak různí a podmínky ve firmách jsou někdy velmi obtížné? V této části programu se podíváme se na metody, které vám pomohou se v problematice leadershipu dobře zorientovat včetně užitečných konceptů a praktických řešení.
Výjezdní workshop se koná v statutárním městě Jihlava, které je partnerem programu. Začínáme v pátek večer 20. 5. společnou večeří a networkingem. V sobotu a neděli pokračujeme tématem leadershipu v reprezentativních prostorách Rady města Jihlavy.
V případě nepříznivé epidemiologické situace se workshop rozkládá na všední dny 19. a 26. 5. a uskuteční se online.
V této části se naučíte rozpoznávat kvality reportingu udržitelnosti. Poznáte, jak využívat reporting udržitelnosti jako nástroj pro řízení dopadů a zlepšování vaší firmy. A podíváte se na něj také očima různých stakeholderů.
Byznys etika je nedílnou součástí managementu udržitelnosti. V této části se podíváme, jak rozpoznat individuální etické nastavení kolegů a manažerů a jak zakotvit etiku ve firmě a manažerském rozhodování pomocí specifického rámce a nástrojů.
V našem programu využíváme několik metod výuky. Jenou z nich je učení skrze dobrovolný volitelný projekt. Sami si vyberete téma a individuální konzultace, které budou probíhat online, Vám pomohou jej úspěšně rozvíjet. Individuální konzultace budou tři: K formulaci projektu, metodice zkoumání, analýze dat a prezentaci. Konzultace budou probíhat také v rámci výuky. Projekt může probíhat také v týmu.